sannekegrootjans.reismee.nl

Van Brisbane naar Sydney

Lieve Allemaal,

Alweer een tijdje niet meer geschreven, maar nu heb ik jullie extra veel te melden. Het is zo zonde om in dit mooie land met prachtige natuur achter de PC te zitten. Al kan het natuurlijk ook op een andere manier, zoals lekker bij het zwembad (zie foto).

Ten eerste wil ik weer zeggen dat ik ontzettend heb genoten van de reacties. Heb ze stuk voor stuk met een grote glimlach op mijn gezicht gelezen. Fijn om te lezen! Ook bedankt voor alle bezorgde reacties na de overstromingen. Mama en ik waren net op tijd weg. Oude wijk is overstroomd, huis niet.Hartverscheurend om te zien.

De afgelopen weken zijn voorbij geraasd. 30 december heb ik mijn laatste dag gehad bij Mitchelton Physio en de goede beoordeling is binnen! Heb een mooie tijd gehad, waarin ik veel heb geleerd en Janine me ook bij het echte Ozzie gezinsleven heeft betrokken. Van Sinterklaas vieren, naar mij leren de bandenspanning van mijn auto te meten (gevaarlijk lege band, opgemerkt door een bezorgde patient) stage is op meerdere vlakken leerzaam geweest ;).

Mama is 17 december aangekomen in Brisbane. Omdat ik nog 13 dagen stage moest lopen, heeft mama meer van de Brisbane musea gezien dan ik denk ik.

Samen hebben we kerst gevierd in Brisbane, oud en nieuw in Cairns, Wallabi's en Kangaroo's gezien, wijntjes gedronken en samen ge-roadtripped van Brisbane naar Sydney. Wat een geweldige ervaring is vooral dit laatste zeg. Kan echt iedereen aanraden met een auto hier rond te trekken. Mooie wegen, geweldige natuur, de mooiste plaatsjes en kustlijnen.

Eindpunt was het geweldige Sydney. Hier een week met mama in een appartement bij Darling Harbour vertoeft en wederom weer veel gezien en gedaan. We zijn met de ferry langs de Opera House naar Manly (suburb Sydney) gevaren, naar de Taronga Zoo geweest, geshopt, Alumni bijeenkomst gehad en veel op het terras gezeten.

Op moment van schrijven zit ik in Jervis Bay, 2,5 uur ten zuiden van Sydney, even op te laden op het strand voordat maandag 24 januari mijn onderzoeksproject begint.

Voor degene die het even niet meer weten; ik ga 4 maanden onderzoek doen bij The George Institute for International Health in Sydney. Kort door de bocht gaat het onderzoek over verschillende (pijn) meetinstrumenten bij een Whiplash.

Ook heb ik vanaf de 30ste een hele mooie kamer in Newtown, dicht bij het centrum. Kortom, The Brisbane era is voorbij, Sydney here I come!

Liefs, Sanne

Sanne

En de foto's worden ge-upload!

Esther Schoffelen

Ha die Sanne
Wat leuk wat je doet!! En ook leuk dat Ine er is! Jullie zullen het zeker gezellig hebben. Ik vind het erg goed dat je zo'n ervaring nu opdoet, als ik iets zou mogen overdoen dan was het wel een buitenland stage...maar dat was toen nog niet....Echt heel goed voor je CV!. Mijn vader stuurde je mail door en ik moet zeggen ben wel wat jaloers...realiseer me ook dat je hard zult moeten werken!Zelf werk ik nauw samen met een fysio die gespecialiseerd is in bekkenproblematiek en ik moet zeggen...daar is ook werk genoeg in te krijgen! Heel veel succes ennu doe ook de groeten aan je moeder. Jullie zijn TOP vrouwen! Dikke kus Esther

Judith en Ruth

Hoi Sanne! Mijn moeder kwam van de week Ine tegen in supermarkt en toen ze vertelde dat je het zo leuk had, hebben we meteen even naar weblog gesurft om je laatste avonturen te lezen. Ah jaloers! Wat leuk dat je ook echt naar Brisbane EN Sydney kan! De foto's van de natuur en het strand roepen ook weer allemaal herinerringen op:) Ik ben er zelf ook over aan het denken om over 2 jaar een semester in het buitenland te doen in Sydney. Hoop dat dat gaat lukken! Nou in ieder geval nog heel heel veel plezier, geniet ervan! Groetjes vanuit Maastricht, Judith en Ruth

Louis Grootjans

Lieve Sanneke, hartelijk welkom in dat prachtige Sydney; in het verleden hebben Elly en ik die prachtige
stad ook leren kennen, ga jou echt geen adviezen geven; smaken verschillen toch! Ben ook een beetje jaloers. Nu zonder gekheid: geniet met volle teugen!!
En pas goed op jezelf. Elly en Louis

Sanneke

Ha lieve allemaal, dank voor de reacties weer. De andere helft van de foto's komt er aan. liefs vanuit het geweldige Sydney, Sanne

Eefje

Sanne,

Wat heerlijk om weer een update van je te lezen! Niet te lang, maar alles wordt vermeld (hoop ik). Wat relaxed dat je nu weer aan een nieuw avontuur begint in een nieuwe stad. Ben benieuwd naar je bevindingen. De foto's blijven prachtig, zijn toch dezelfde als op fb? Ik lig op de loer bij mijn brievenbus, maar tot nu toe is er nog niks afgeleverd door Crocodile Dundee!!! Mis je hier! Geniet van alles daar lieverd en veel succes met je onderzoek!

X

Ellen

Hey San! Wat een super leuke en mooie foto's! Kan niet wachten om ze allemaal te zien, en als ik je moeder mag geloven zijn het er meer dan 1000! Geniet nog lekker van je resterende maanden daar, dikke X Ellen

Gregor, Yvonne en Bram

G'day,

Welcome to fabulous Sydney.
Wat een stad is dat toch !
Wederom een vraag: Je komt toch wel nog (eens) terug,mogen wij hopen want we weten hoe verslavend Sydney kan zijn.
Ik ben er wel erg trots op dat mijn (half) zusje onderzoek doet Down-Under. Wie had dat gedacht ?
Ik denk dat pappa van boven erg trots zit te kijken naar jou Sanne , zijn kleine meid die toch al weer zo groot is.
Voor nu, have fun and enjoy for you only live once !!

Kusje van Bram

Melina Nijsten

Hey lieve San!

Klinkt allemaal super zeg!!! Ben heel erg benieuwd hoe het onderzoeksproject is...Houd ons maar op de hoogte!
Heel veel plezier, enjoy! Missen je...

Liefs Melina en Ersi