sannekegrootjans.reismee.nl

Good Times in Sydney!

Ha Allen,

I Love Sydney! Head over heels, tot over m'n oren!

Inmiddels ben ik begonnen bij The George Institute for International Health.

Het instituut ligt midden in het CBD en vind het heerlijk om 's ochtends tussen de pakken naar mijn werk te lopen. Het is hier trouwens ook heel normaal om in de middag even te gaan sporten om daarna weer aan het werk te gaan.

Mijn research project verloopt soepel, maar heb dan ook een groep metveel teslimme en inspirerende mensen om me heen.

Om een voorbeeld te geven, mijn 'desk-mate' is niemand minder dan James Fitzpatrick, Australiër van het jaar 2001. James doet onderzoek naar FASD ( Fetal Alcohol Spectrum Disorders) onder aboriginal kinderen. Alcoholisme is een groot probleem onder aboriginals en 48% van de zwangere aboriginal vrouwen drinkt stevig tijdens de zwangerschap. Resultaat kan FASD zijn voor het kind, symptomen zijn onder andere groeistoornis, aangedaan centraal zenuwstelsel en misvorming. Een groot aantal van deze kinderen gaat later de criminaliteit in. Nuttig onderzoek dus!

Mijn onderzoek is veel minder sexy, maar wel leerzaam en leuk om te doen. Ben op dit moment nog steeds data aan het verzamelen en hoop deze week te kunnen beginnen met schrijven van mijn artikel. Vorige week met Steve mijn supervisor naar de Uni van Sydney gegaan om de nog missende data te verzamelen, dus als alles goed loopt kunnen we eindelijk alles gaan analyseren deze week.

Volgende week ga ik met de het hele Musculoskeleteral Team naar Melbourne. Naar de Low Back Pain Conference. Hier schijnen grote namen te komen in de Research wereld die onderzoek doen naar Low Back Pain. Het is een ontzettend duur congres, maar de Top Class van de Hogeschool Utrecht is zo lief het te betalen van mijn budget. Woehoe.

Volgens mijn mede PhD- studenten (ben ik nog niet hoor) is het vooral een week drinken, eten en netwerken. Hoe dan ook, ik heb er zin in! Ga van Sydney naar Melbourne rijden om zoveel mogelijk van Australie te zien.

Inmiddels heb ik trouwens ook een betaald baantje bij een van de onderzoeksteams (onderzoek naar paracetamol) en dit is fijn, want wil alles zien en doen hier in Sydney en Sydney is duur.

Weekends worden dan ook volop benut. Doe veel met mijn huisgenootje Karlijn en zijn al gaan kamperen, surfen, hiken en noem maar op. Sydney is gewoon heerlijk mooi. Afgelopen weekop het strand een Penguin gezien!!! Zo mooi. Zaterdag was de Mardi Gras Gay parade, niet zo groot als in Nederland, maar wel ontzettend gezellig.

Liefs weer en fijne carnaval iedereen!

Sanneke

Oh en trouwens mijn nieuwe adres is:

801/ 58 - 60 King Street

2042 Newtown, NSW

Australia

Reacties

Reacties

Dorien van den Berg

Hoi Sanne! Leuk van je te horen!!!!
Ik zie/lees dat jij nog volop geniet van je tijd in Australië. En wat een uitdagingen allemaal, en niet alleen op studiegebied ;-)
Heel veel succes en plezier nog,
Dorien

remco

Klinkt goed, Sanne. Met de enige pijn dan dat je de carnaval misloopt... Zou je ook kunnen gaan voor een dutchie of the year?? Veel succes en plezier.
Remco

Eefje

Lieve Sanne,

Wat klinkt het allemaal mooi daar. Ik ben bang dat je niet meer terug komt! Wat fijn dat je onderzoek zo interessant is en uitdagend. En dan natuurlijk de heerlijke weekenden!

X

Ellen

Hey San! Wat een leuk verhaal! Je maakt me jaloers hier in het natte nederland, ben echt toe aan een beetje zon! Heb je carnaval een beetje gemist? Ik ben dit jaar thuis gebleven, moeten werken en Ward is op fietsvakantie, what's new :-). Werk ze en amuseer je vooral!! Kus Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!